Sunaina - 2016-03-16 20:09:51

"Ranveer i Deepika nie zbliżyli się, bo pracowali w moich filmach, ale ponieważ zostało im przeznaczone, aby być blisko"



Sanjay Leela Bhansali jest naszym Cecil B. DeMille i podąża własnymi Dziesięcioma Przykazaniami. Jednym z nich na pewno jest "Nie będziesz oszczędny i będziesz tylko montować filmy na gigantyczną skalę". Drugim byłoby "Pokazywać taniec swoich bohaterek." Tak, jego budżet może być zbliżony do naszego budżetu obronnego, ale nadal ujmuje swoim ziemskim zachowaniem. Ubiera się w koszulę od piżamy. Podczas przerw w zdjęciach, cieszy się herbatą masala, do której wkłada glukozowe herbatniki. Zdobył dziewięć nagród Filmfare za ostatnie najważniejsze dzieło, Bajirao Mastani i już jest pochłonięty poprawianiem tego rekordu. Jest nerwowa energia z nim. Jest kimś, kto nie może siedzieć w jednym miejscu zbyt długo, a jego odpowiedzi są jak pociski z karabinów maszynowych, lecą w różnych kierunkach, udarzają cię kulami myślowymi, dzięki czemu możesz pomachać białą chustką, jako podporządkowanie się jego entuzjazmowi.

Oto fragment jego wywiadu:


Czujesz się pusty w środku po Bajirao Mastani (BM)?

Nigdy nie jestem pusty. W dzień, kiedy poczuję się pusty, zamknę te biuro i odejdę. W ciągu ostatnich czterech lat zrobiliśmy Guzaarish, Rowdy Rathore, Mary Kom, Gabbar, Goliyon Ki Raasleela - Ram-Leela i Bajirao Mastani (BM). Wcześniej zrobiliśmy Shirin Farhad Ki Nikal Padi, który jest moim ulubionym projektem. Gdzie BM był obawą, starałem się go zrobić wcześniej ze trzy-cztery razy. Ludzie obawiali się, że nigdy nie zostanie wykonany. To powstało wraz ze mną.

Czy trudno było przekonać Priyankę Chora do odegrania roli Kashibai?

Tak, to dlatego, że było to o Bajirao i Mastani. Rozmawialiśmy i mieliśmy burzę mózgów. Zrozumiała, że to potężna rola, choć nie była to rola tytułowa. Ale to było przyjazne publiczności. Kashi pozwala swojemu mężowi iść tam, gdzie jego miłość. Priyanka miała wiarę, że ja robiłbym coś specjalnego z nią, coś co odkryliśmy jak kręciliśmy. Kiedy zobaczyła BM na ekranie, jechała 45 minut do domu mojego przyjaciela, żeby mnie przytulić. Powiedziała: "Dzięki Bogu! Zrobiłam ten film i dziękuję, za stworzenie tego filmu."
Powiedziałem jej to samo.


Czy sukces kasowy był istotny dla Ciebie?

Tak, absolutnie. Mimo, że nie jest mi obce niepowodzenie, ani sukces. Mój pierwszy film Khamoshi był porażką. Po tym, nic nie może mnie popsuć. Jeśli mogę to udźwignąć, to mogę wszystko. Pamiętam, że nazwali go Razia Sultan lat '90-tych. Ale trzeba pamiętać, że kino jest drogą sztuką. Trzeba w nią zainwestować dużo pieniędzy. Jednak, jak bardzo czysty i ezoteryczny jest twój pomysł nakręcenia filmu, jest to jeszcze kosztowniejsze. Jest publiczność kupująca bilet. To musi zadziałać. Gdy Saawariya nie podziała, to bolało. Nie udało mi się zrobić filmu, który połączył się z publicznością. Sukces kasowy przynosi również pieniądze na następny film. Jeśli nie dostarczy ich, ludzie będą wahać się czy wpłacić pieniądze na ciebie.

Byłaś oznaczany jako zbyt pobłażliwy filmowiec...

Jeśli mam budżet, nie będę przepraszał za to. Wiem, jak korzystać z tych pieniędzy. Nie tracę koncentracji jeśli chodzi o scenariusz lub emocjonalne łączenie się z publicznością, mimo że zbiór jest ogromny. To ekscytujący proces dla publiczności i dla mnie, kiedy rozszyfrowujemy film razem. Robię z nich uczestników mojego filmu.

Czy był czas, kiedy rynek nie był gotowy do sfinansowania cię?

Po Saawariya miałem wspaniałe oferty z Sony Pictures i od Ronniego Screwvala (UTV Motion Pictures). Zrobiłem Ram-Leela w budżecie, w którym chciałem. Zrobiłem Guzaarish w budżecie, w którym chciałem zrobić. Mój styl jest operowy, jest bogato zamontowany i jest doświadczeniem na ‘dużym ekranie’. Nie będę zmieniać swojego stylu. Bajirao powstał w budżecie 100-crore, ponieważ potrzebowałem tej skali.

Czy kiedykolwiek chcesz zrobić realistyczny film?

Może. W moich filmach tworzę mój własny świat. To mój styl podpisu. Moja publiczność lubi się zgubić w świecie, który tworzę. Aby stworzyć inny świat muszę pracować znacznie ciężej i być znacznie bardziej pomysłowy niż inni. To świat, który tworzę, jest dla mnie bardziej realny niż jakikolwiek inny świat. Ale jeśli jutro zechcę zrobić film tak prosty, jak śledzenie kobiety na drodze, zrobię to. Szanuję każdy gatunek. Istnieje wiele filmowców, krytyków, którzy nie dostrzegają innych gatunków. Kocham filmy dokumentalne, kocham kino równoległe, kocham kino art. house, kocham kino głównego nurtu. Oczekuję, że ludzie również zrozumieją, że jeśli istnieje Anurag Kashyap robiący pewnego rodzaju filmy, to istnieje SLB robiący określonego rodzaju filmy, bez porównywania lub wprowadzanie kogokolwiek w dowolnej kolejności. Musimy zrozumieć, że Bimal Roy i Raj Kapoor istnieli po tej samej stronie.

Czy opinia z branży jest ważna do ciebie?

Nie. Film to film. Marka i zapomnij. To wszystko zmienia się od piątku do piątku. W najbliższy piątek ty jesteś w guście, a w następnym miesiącu ja. Jeśli film nie radzi sobie w kasie to nie znaczy, że reżyser/aktor tracą kontakt. Nie ma końca powstawania objawów.

Ukończysz 20 lat w branży w 2016 roku ...

Myślę, że to 26. Kręciłem piosenki z 1942: A Love Story w 1994. Pracuję z Vidhu Vinodem Chopra od 1989. Pierwszą piosenką jaką reżyserowałem była Pyaar Ke Mod Par z Parinda. Nic innego mnie nie ekscytuje. Zasadniczo jestem showmanem. Jestem błaznem. Kocham parkiet studyjny. Jeśli dasz mi wybór, jechać do Paryża lub iść na parkiet studyjny, wybiorę to drugie. Będę tam szczęśliwszy niż w jakimkolwiek innym miejscu. Mój Bóg mieszka na wybiegu.

Co sprawia, że jesteś zmotywowany przez cały czas?

To było marzenie mojego ojca, robić filmy. Muszę spełnić jego marzenia. To trzyma mnie zmotywowanym. Kiedyś wziął mnie na plan i zostawił na podłodze, mówiąc: "Usiądź tu, nie ruszaj się stąd!" Wierzę, że wciąż jestem, gdzie mnie opuścił. On wprowadził mnie do świata, który zrobiłem własną ręką. Jest to jedyne miejsce, w którym chcę być.

Byłeś innym dzieckiem?

Byłem dzieckiem, które zawsze żyło w jakimś innym świecie. Siedziałem z kuzynami, ale byłem jedynym dziwnym, bo nie słuchałem nikogo z nich. Myśleli, że jestem nudny, bo nie gram z nimi lub z nimi nie rozmawiam. Miałem osobowości śniącego. Kiedyś siedziałem w klasie, ale mój umysł był gdzieś indziej. Nawet dzisiaj, kiedy uczestniczę w wydarzeniach, nie jestem tam psychicznie. Ludzie wierzą, że jestem arogancki. Ale ja nie rejestruję połowy rzeczy. Więc rzadko wychodzę. Umieść mnie w jednym z najpiękniejszych miejsc na świecie, ale wciąż będę w moim własnym świecie.





Sanjay Leela Bhansali o swoich Bajirao i Mastani

Deepika Padukone jest piękna, o wysokiej kulturze, dobrze wychowana i utalentowana. Jest też zbyt ryzykowna. Ale ona jest dziewczyną w kilku słowach. Nie jest wylewna; wyraża się tylko do pewnego limitu. Jest kimś kogo kocham ogromnie.

Ranveer Singh szanuje mnie głęboko. Możemy cieszyć się znakomitym zrozumieniem siebie, temperamentnie, emocjonalnie, duchowo. Nie ma nic wspólnego między nami i to sprawia, że nasze przebywanie razem jest ciekawe i tajemnicze.

Ranveer i Deepika nie zbliżyli się, bo pracowali w moich filmach, ale ponieważ zostało im przeznaczone, aby być blisko. Mają pewne zrozumienie i chemię, to jest to, dlaczego są razem. Nigdy nie zapytałem ich, czy oni są ze sobą. Moim zadaniem jest patrzeć na nich jak na Bajirao i Mastani, Rama i Leelę.



http://www.filmfare.com/media/content/2016/Mar/slb_1458113378_600x450.jpg




[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]

Va eho okolĂ­ Hledam firmu ktera kliknij tutaj przenieś się tutaj